Wednesday, June 30, 2010

LUKISAN BUAH-BUAHAN TEMPATAN

Salam.

Kawan kawan : saya nak paksa korang mengatakan kak long hebat boleh tak, hahahhaha, pada yang tak rela tu lagilah saya rasa nak mintak tolong kat korang, katakan hebat, katakan hebat. Saya teruja giler, sebab pertama : masa saya sebaya dengan kak long dulu, mata pelajaran lukisan saya selalu failed, serius masa tu markah 49 di kira failed tau, kat buku laporan tu ada cacat sikit bila nampak warna merah, tapi bila bapak saya tengok mata pelajaran apa yang merah, dia tak jadi nak marah.

Cikgu lukisan saya masa Form 1 selalu ketawa kan saya punya hasil lukisan, pernah masa tu saya nak lukis gambar kucing sebab dia suruh gambarkan haiwan kesayangan, cikgu lukisan saya kata lukisan kucing tu macam haiwan lain, pastu budak2 kelas semua tambah garam gelak kan saya ramai2, huhuhu.

Nasib baik, kak long tak mewarisi ketidak pandaian saya dalam subjek lukisan. Kak long dapat markah highest untuk subjek lukisan. Sebab kedua saya teruja giler, bukan giler ehhhh, teruja giler tau : kak long jugak dapat markah highest untuk subjek maths, sains, sejarah dan agama. Alhamdulillah, semua dapat 90 lebih, teruskan usaha kak long, buat betul2 sampai Form 5 ok, I love u lahhh, hadiah nanti mama bagi : kak long nak cd Justin Bieber u alllls, sonang baitu.

Ini lah hasil lukisan yang dibuat dek kak long : gambarkan buah buahan tempatan. Cantik nya hasil lukisan ni kak long, teruja mama, pandai kak long, nanti jap ek, mama nak tepuk tangan kuat2 untuk kak long : clap clap clap clap sampai entry seterusnya, hahahhaha.
Korang buat2 paham ekkkk : kalau saya pung pang pung pang kat blog ni, makanya baguslah keputusan kak long tu, kalau tetiba saya dah tak buat entry pasal kehebatan kak long, makanya dia dapat keputusan corot : kesimpulan nya : bila anak dia macam bagus je, mama dia akan war war kan, bila mana anak dia tercorot, mama dia buat2 lupa nak update, hahahhahaha !

7 comments:

Anneto.. said...

biasa lah tu adat manusia..hehehehe..Good Job Sara, bakat Sara tu mewarisi dari Kak Anne la..hihihiihi..

kak wan said...

Cantiknya lukisan kak long...kalau cikgu tak bagi A tu tak taulah...

Anak - anak akak kalau bab lukisan mesti suroh mak dia yg lukis.

Shibam Jelita said...

anne - laaaaaaa betul lah ikut pe'el kak anne rupanya, lupa laaaaaaa, hahahha

kak wan - owhh mesti akak pandai melukis kan, saya tak berbakat langsung

Dee said...

tahniahlah buat kak long..ternyata tangannya berseni..teringat aku..kaler dulu..bila x lekat..boh lg air..tonyoh2..smpi berlubang kertas lukisan tu..kehkehkeh..sengal..

Shibam Jelita said...

dee - ko pun geng dgn aku tak berbakat nak melukis2 ni, bab pot pet pot pet tu terror lah, hahhaha

d i b a said...

salam, (tatau nk pggil ape)
sy pun nk komen la..
berseni tgn kak long ni..tahniah..:).
teringat sy sekolah dlu2 ting1 (10tahun dlu) sy nk lukis pemandngan tepi laut.. jadinye msti la ade bayang matahari terbenam.. konon2nye nk lukis la 3kontra warna (coklat, oren, kuning) ..
tp cikgu kate sy lukis kuih lapis.. hehehe..

Zulkarnain said...

pandainya kak long lukis buah-buahantu,nampak manis semuanya-bagus,bagus,bagus...