Thursday, February 7, 2013

ANAK LELAKI PUN BOLEH !

As salam.

Siapa kata anak perempuan aje yang boleh diharap untuk menolong kerja-kerja di rumah ? Siapa kata anak perempuan aje rajin masuk ke dapur ? Siapa kata anak perempuan aje boleh diharap ? Wah banyak nya tanda soalan, propa sungguh, muahaha.


Saya banyak ambil tips dari mak mertua saya yang kesemua anak-anak nya adalah lelaki. Saya berharap sangat supaya angah dan Hakeem nanti pun akan serajin babah dia orang yang memang tip top dalam membantu meringankan beban saya. Bila dia orang dah berkeluarga nanti, boleh lah meringkan beban isteri masing-masing, iye tak ? Kena lah berfikiran jauh, kalau tak dilatih dari sekarang, memang sampai ke tua lah malas nak menolong isteri, hihi.

Memang dari kecil lagi saya dah latih anak-anak untuk membantu saya, ingat lagi muka masam moncong dia orang bila disuruh dulu, bila kena basuh pinggan lagi best, dari atas saya boleh dengar pung pang pung pang membasuh dan menyusun pinggan mangkuk dan angah dulu lagi sadis, melipat kain sambil air mata meleleh, muahaha. Ye betul, memang kedengaran sangat kejam di situ ye, biar lah nampak seakan dipaksa, lambat laun dia orang akan terbiasa juga dan hasilnya saya dah nampak dan nikmati sekarang ni.


2 comments:

adarnadzmie said...

bagus didikan mcm ni... saya pun ada jugak practice tuk anak2..:)

NISREEFA said...

betul kak.. melentur buluh biar la dr rebungnya.. heheh.. kalu tak diasuh sok2x dah besar cawan satu pun tak mau basuh... kesian kat bini kan...